About

De kwaliteit van  communicatie bepaalt de kwaliteit van ons leven. 

Zie Specialiteiten

Ik geloof dat effectieve communicatie begint bij bewustwording


van jezelf, van je patronen en van de impact die je hebt op anderen. 


Mijn missie is om professionals en teams systemisch mooier en met minder belemmeringen te laten communiceren, zodat ze niet alleen succesvoller worden in sales en ander contact, maar ook meer plezier en voldoening uit hun werk halen.


Met mijn trainingen en coaching bied ik een veilige en inspirerende omgeving waarin mensen hun communicatieve kracht ontdekken, belemmeringen doorbreken en met vertrouwen het gesprek aangaan. 


Wil jij commercieel succesvol zijn én oprechte verbinding maken?


Voel je welkom!


Marc

Professionele ontwikkeling

 Training & Coaching

Gedurende mijn leven heb ik tal van proffesionele communicatie & sales-management opleidingen gedaan, bij o.a. Tony Robbins, Stephen Covey, Daniel Pink, DOOR Trainingen, Berenschot & Partners, van Harte & Lingsma, EVA.

PUBLICATIES

Ik heb 4 boeken geschreven, Klanthousiast Groningen ('98), Bewust Willen Leren Doen® (2007) Red de Salestijger (2014). Meest recent en nog verkrijgbaar is het salesmanagement boek Red de Salestijger® (2024).

Praktijk ervaring

Vanaf mijn 14e jaar verkoop ik.

Gedurende mijn carriere ben ik naast Account manager, Manager, Head of Sales en trainer geweest van diverse (internationale) bedrijven in zowel de consumenten als business to business markt.

En ik evengoed ontdekt hoe communicatie ook volledig tegen je kan werken. Een ervaring met dramatische persoonlijke gevolgen.

De optelstom van al mijn ervaringen is dat: Systemen altijd van Mensen winnen. Al heb ik mezelf daar jaar tegen verzet. De kracht van een goed systeem en sterke communicatie is onverslaanbaar.

Aanpak

Luisteren.

Elke eventuele nieuwe samenwerking start met luisteren. Luisteren naar jouw situatie, je markt, je kansen en belemmeringen. Onderzoeken of we geschikte partners zijn om commercieel beter te worden. 

Wat doen jullie?

elke samenwerking start met inventariseren van de activiteiten die NU worden gedaan om met klanten in contact te komen en deals te sluiten.

Hoe doen jullie dat?

Wanneer helder is WAT jullie doen - zoomen we in op de kwaliteit van elke activiteit naar en met klanten. Doel: optimaliseren van de kwaliteit. .

Borging voor schaalbaarheid

Topverkopers vertrouwen niet op gevoel, maar op systemen. Door successen vast te leggen en meetbaar te maken, bouwen de verkoopmachine die blijft draaien, ook als mensen weggaan.

Let's Talk!

De eerste stap bij ons is luisteren. Laten we een moment plannen waarop we elkaar (online) kunnen ontmoeten en praten over wat jou bezighoudt.

Koffie momentje
Share by: